Návrhy legislatívnych alebo technických opatrení k európskemu
zatýkaciemu rozkazu
-
Je vhodné ďalej analyzovať odporúčania zo 4. kola vzájomného
hodnotenia, ktoré neboli doposiaľ zapracované, najmä postupy orgánov
prípravného konania – súhlas s podaním návrhu na vydanie európskeho
zatýkacieho rozkazu a pokračovať v jazykovom vzdelávaní sudcov a
prokurátorov.
-
Je nevyhnutné v čo najkratšom čase zabezpečiť údaje o Slovenskej
republike do Atlasu EZR.
-
Kontaktné body Európskej justičnej siete za Slovenskú republiku by mali
iniciovať úpravu formulára EZR v časti EAW Wizard tak, aby ho slovenské
orgány mohli využívať na vypracovanie EZR. To znamená, že slovenská
verzia formulára by mala byť totožná s prílohou č. 1 implementačného
zákona. Inak bude tento veľmi dobrý elektronický nástroj nefunkčný,
pretože takto vyplnený európsky zatýkací rozkaz nespĺňa požiadavky
európskeho zatýkacieho rozkazu podľa platnej a účinnej (ale i budúcej)
právnej úpravy. Justičné orgány by nepochybne privítali možnosť
elektronického vypĺňania formulára, ktorý bol vypracovaný s cieľom
uľahčiť im prácu.
-
Je potrebné zvážiť transpozíciu čl. 4 odsek 6 a čl. 5 odsek 3 rámcového
rozhodnutia.
-
Je vhodné sledovať aplikáciu novej právnej úpravy a odstrániť
naznačené nedostatky i prípadné nedostatky, ktoré sa objavia v praxi.
-
V súčasnosti absentuje databáza súdnych rozhodnutí (vrátane rozhodnutí
Najvyššieho súdu), ktorá by sa týkala osobitne problematiky európskeho
zatýkacieho rozkazu. Bolo by vhodné jej vytvorenie.
-
Je potrebné sprístupniť databázu Ministerstva spravodlivosti SR k zásade
špeciality orgánom činným v trestnom konaní.